عرضه اولین دوربین light field دنیا توسط Lytro، دیگر نگران فوکوس نباشید


wellcome to nano world(think different)

be weblage Aron joon va mahdis joon khosh omadin nazar yadeton nareha

همیشه هنگام عکاسی یکی از مهمترین دغدغه های هر عکاس (آماتور تا حرفه ای) فوکوس عکس است و اینکه عکس تار نشود. شرکت های تولید کننده دوربین هم با ارائه دوربین های با قابلیت فوکوس خودکار بهتر و دقیقتر، به کمک عکاسان آمده اند. اما نظرتان درباره دوربینی با فوکوس نامحدود و لایتنهای چیست؟

چندی پیش شرکت لیترو ایده اولیه ساخت چنین دوربینی را ارائه کرده بود و اکنون نمونه تجاری ان را هم آماده ارائه به بازار کرده است، مکعب کوچک و زیبایی به نام «دوربین Lytro». این دوربین زیبا و خوش دست بدنه آلومینیومی از مجموعه ای از لنز های f/2 با زوم هشت برابر، برای تهیه عکس هایی با میدان نوری 11-mega-ray بهره می برد و عکس هایی با فوکوس جادویی نامحدود در اختیارتان می گذارد.

این دوربین جالب تنها دارای دو دکمه فیزیکی بر روی بدنه خود است: یکی دکمه شاتر برای عکس گرفتن و دیگری دکمه پاور برای خاموش و روشن کردن دوربین. البته صفحه نمایش آن لمسی و از جنس شیشه است که به شما امکان تماشای عکس های گرفته شده را با فوکوس بر روی نقاط مختلف می دهد.


narenji_capture-11.jpg

این دوربین برای داشتن چنین عکس های جذابی از تکنولوژی light field استفاده می کند. این تکنولوژی اولین بار توسط دانشمندان دانشگاه استنفورد ابداع شد و شرکت لایترو ابتدای سال ۲۰۱۱ اعلام کرد با سرمایه گذاری ۵۰ میلیون دلاری قصد دارد آن را تجاری کند. در دوربین های معمولی یک نور لحظه ای از موضوع به سنسور رسیده و ثبت می شود، لذا فوکوس هم فقط بر روی همان بخش از موضوع است. اما در این دوربین ویژه ابتدا اشعه های نور تفکیک شده و رنگ، شدت و جهت هر شعاع نور دریافتی به صورت جداگانه ثبت می شود. این اطلاعات اضافی درب ورود دنیایی از قابلیت های تازه هستند، چیزی همانند امکان فوکوس کردن روی هر نقطه قابل مشاهده در عکس با هر عمقی، مشاهده آثار سه بعدی بدون نیاز به عینک و امکانات ویژه و یا عکس برداری با کیفیت مناسب در محیط های با نور بسیار کم.

این دوربین از اوایل سال ۲۰۱۲ در دو نسخه به بازار عرضه خواهد شد: نسخه ۸ گیگابایتی ۳۵۰ دلاری که حافظه اش توانایی نگهداری ۳۵۰ عکس را دارد و در دو رنگ نوک مدادی و آبی تولید می شود. نسخه ۱۶ گیگابایتی ۴۹۹ دلاری که تا ۷۵۰ عکس را در خود جای می دهد و علاوه بر آبی و نوک مدادی، رنگ قرمز آن هم عرضه خواهد شد. البته در صورتی تمایل از هم اکنون می توانید در سایت Lytro سفارش خود را ثبت کرده و جزو اولین دارندگان این دوربین جادویی باشید.


و حسن ختام داستان هم اینکه به هیچ وجه گالری اعجاب بر انگیز عکس های گرفته شده با این دوربین را از دست ندهید. کافی است بر روی هر قسمت دلخواهی از عکس کلیک کنید، تا همان بخش تبدیل به نقطه توجه عکس شده و کاملا شفاف گردد و بقیه نقاط به نسبت فاصله شان با محل کلیک، تار شوند. جالب تر اینکه با دوبار کلیک کردن روی هر نقطه، آن بخش از عکس زوم می شود و با کلیک دوبل بعدی به حالت عادی بر می گردد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در پنج شنبه 28 مهر 1390برچسب:,ساعت 12:31 توسط Aron va mahdis| |


Power By: LoxBlog.Com